Začali sme korytnačku učiť, ako nájsť východ z bludiska.
Na tejto adrese je odkaz na projekt hladajvychod.
Procedúra hladajvychod pozostáva z dvoch procedúr:
- bludisko – nakreslenie bludiska
- bludenie – náhodné rozhodovanie sa, ktorým smerom sa korytnačka vyberie, test či našla východ, test či nenarazila na prekážku, ak narazila, návrat na pôvodné miesto, ak nenarazila znovuzavolanie procedúry blúdenie.
Na testovanie požívame príkazy
ak farbabodu=“zelená – korytnačka našla východ
ak farbabodu=“čierna – korytnačka narazila na prekážku
Pozor! Posun dopredu musí byť menší, než je hrúbka čiary, ktorou sú nakreslené steny bludiska.
Vidíme, že procedúra blúdenie nie je veľmi efektívnym algoritmom, ako sa v bludisku rozhodovať. Na ďalšej hodine, vytvoríme procedúru bludenie2, ktorá bude efektívnejšia.
Prodedúra bludisko
viem bludisko
znova
nechhp 5
ph
dopredu 200
pd
vpravo 90
dopredu 250
vpravo 90
dopredu 400
vpravo 90
dopredu 240
nechfp „zelena
dopredu 20
nechfp „cierna
dopredu 240
vpravo 90
dopredu 400
vpravo 90
dopredu 250
vpravo 90
dopredu 40
vpravo 90
dopredu 100
vlavo 90
dopredu 50
vlavo 90
dopredu 60
vpravo 90
dopredu 100
ph
dopredu 30
pd
vpravo 90
dopredu 100
vpravo 90
dopredu 100
vlavo 90
dopredu 50
vlavo 90
dopredu 200
vlavo 90
dopredu 300
vlavo 90
dopredu 280
vpravo 90
dopredu 50
vpravo 90
dopredu 150
ph
dopredu 50
pd
dopredu 50
vlavo 90
dopredu 50
ph
dopredu 350
cakaj 5000
koniec
Procedúra bludenie
viem bludenie
ph
dopredu 4
ak farbabodu=“zelená [ukonči]
ak farbabodu=“čierna [vzad 4]
vpravo nahodne 360
bludenie
koniec
Procedúra hladajvychod
viem hladajvychod
bludisko
bludenie
koniec